Cielenie kreatívou: Ako pripraviť kreatívu pre úspešnú kampaň
V reklamných kampaniach je kreatíva mimoriadne dôležitá. Práve od nej závisí, ako vaše posolstvo upúta pozornosť ľudí, koľkí naň kliknú, ako efektívne investujete svoj rozpočet na komunikáciu. V nasledujúcich riadkoch vám preto prezradíme, ako správne pripraviť podklady a ako nimi dokážete správne zacieliť na vašu želanú skupinu. Pridáme aj príklady úspešných kampaní a vysvetlenie, prečo fungovali.
Reklamná kreatíva = základ úspechu kampane
Najdôležitejšou časťou úspešnej kampane je kreatíva, teda vzhľad reklamy v odporúčacích oknách Engerio - konkrétne nadpis a obrázok.
Keď ju totiž vytvoríte správne, dokážete osloviť vhodnú cieľovú skupinu a získate na svoju stránku kvalitnú návštevnosť, teda že používatelia urobia to, čo chcete aby urobili. Takejto návštevnosti chcete čo najviac.
Vhodnou kreatívou však zároveň odradíte všetkých ostatných, pre vás nerelevantných čitateľov od toho, aby si klikli. Keďže v Engerio platíte iba za kliky, takíto používatelia Vás nebudú nič stáť, nebudete za nich platiť.
To zároveň znamená, že vôbec nevadí, priam je vhodné, keď sa reklama na:
- najnovší automobil zobrazí aj inde ako na auto-moto weboch
- oblečenie či kozmetiku zobrazí aj inde ako na ženských či lifestyle magazínoch
- bankové produkty a finančné služby zobrazí aj inde ako len na ekonomických portáloch
Aj tí najvyššie postavení manažéri v tých najväčších firmách sú totiž stále len ľudia. Aj ich zaujíma výsledok včerajšieho futbalového zápasu, čo sa deje v politike, kam ísť s deťmi na výlet, ako sa starať o zdravie a podobne.
Práve z toho dôvodu v Engerio odporúčame neobmedzovať zobrazovanie reklám na pár vybraných, úzko špecializovaných webov. Odporúčame ponechať portfólio webov čo najširšie a cilieť kvalitnou kreatívou. Zvýšite tak svoju šancu, že oslovíte želaných zákazníkov práve v momente, keď sú v nálade. A keď nie sú, nekliknú si a vy za nich nebudete platiť.
5 príkladov úspešných kampaní
1. VÚB banka oslovujúca ľudí so záujmom o investovanie
Pri takomto nadpise a obrázku cielila VÚB banka na ľudí, ktorí majú záujem o investovanie. Čitateľ vie, čo sa bude diať, má nastavené očakávania. To výrazne zvyšuje šancu, že keď si dobrovoľne na takúto kreatívu klikne, na cieľovej stránke sa bude správať presne tak, ako si klient želá.
A naopak, ak nemá záujem o investovanie, potom si neklikne a VÚB banka za takéhoto používateľa nič neplatí. Banka pritom stále doručila svoje posolstvo a podporila svoju značku bezplatne.
2. Developerský projekt Čerešne v Bratislave
Ten istý princíp, avšak aplikovaný pri úplne inom produkte. Developer komunikuje nové moderné bývanie, ktorého atraktivitu zvyšuje limitovanou akciou. Na obrázok, resp. nadpis budú klikať predovšetkým používatelia zaujímajúci sa o reality a sú zvedaví, za akú cenu sa predávajú.
Klient zároveň v oboch príkladoch priamo v názve uvádza aj konkrétnu lokalitu, kde sa projekt nachádza. Používateľom je hneď jasné, pre koho je ponuka bývania vhodná.
Preto ak by kreatívu videli aj ľudia mimo hlavného mesta, znižuje sa šanca, že by na ňu klikli. Developer projektu Čerešne za nich opäť nič neplatí.
V prípade záujmu je možné objednať si aj geolokačné cielenie, ktoré v sieti Engerio funguje na úroveň krajov.
3. Konfigurátor nových Peugeot automobilov
Opäť klient, tentokrát značka automobilov Peugeot, používa konkrétnu výzvu k akcii. Otázkou v nadpise oslovujú priamo používateľov, ktorí sa zaujímajú o kúpu nového auta. Návštevníci vedia, čo presne sa po kliku stane. Na cieľovej stránke ich čaká konfigurátor nového vozidla Peugeot. To zvyšuje šancu, že po kliku ho aj vyskúšajú.
Ak o nové auto či konfigurátor záujem nemajú, pravdepodobne si na reklamu nekliknú. Peugeot za takýchto návštevníkov nič neplatí, stále im však odkomunikoval nový model, jeho dizajn a svoju značku.
4. Fotovoltika od Antiku s dotáciou
Firma Antik chcela cez Engerio získať relevantných zákazníkov pre inštalácie fotovoltických zariadení so štátnou dotáciou. Keďže je to zložitejšia téma, klient využil carousel formát, teda viacero kreatív v rámci jednej reklamnej plochy. Cez tri odlišné obrázky a nadpisy komunikovali aj hlavnú ponuku (“Fotovoltika aj s dotáciou aj s montážou”), aj špeciálny benefit (“Televízia zadarmo”), aj odbúravali možné obavy (“Poradíme Vám a vypracujeme ponuku na mieru”).
Pri cielení mohol Antik zvoliť aj cestu oslovenia väčšej skupiny ľudí, napríklad použitím nadpisu „Ušetrite tento rok na energiách”. Takýto nadpis by síce mal potenciál zaujať ďaleko viac ľudí, ktorí chcú ušetriť. Na druhej strane by však klientovi na stránku priviedol aj množstvo takých návštevníkov, ktorí sa o fotovoltické riešenie v skutočnosti nezaujímajú.
Prečítajte si celú prípadovú štúdiu: Ako Antik naplno využil carousel formát, získal kvalitnú návštevnosť aj nových zákazníkov
5. Podnikateľské účty od Tatra banky
Tatra banka vo svojej komunikácii využila video formát. Jeho veľkou výhodu je autoplay, teda že sa používateľom začne prehrávať automaticky, v slučke. Vďaka pohybu, resp. animáciám tak ľahko vynikla a odlíšila sa voči ostatným článkom a reklamám.
Takouto akciovou ponukou, resp. výzvou banka jasne cielila na začínajúcich podnikateľov - Zriaď si podnikateľský účet na 12 mesiacov za 0 Eur. Začni podnikať. Tým pádom tí, ktorí do takejto skupiny nepatria, nemali motiváciu na kreatívu kliknúť a v takom prípade Tatra banka za nich neplatila.
Prečítajte si tiež: Ako vďaka reklame cez Engerio dokážete osloviť zákazníkov vo všetkých nákupných fázach
Cieľte prostredníctvom vhodných kreatív aj Vy. Pomôžeme Vám
V posledných rokoch sa možnosti marketérov na cielenie prostredníctvom osobných údajov používateľov znížili na minimum. Európska únia ich zber obmedzuje, resp. zakazuje cez Všeobecné nariadenie o ochrane údajov (GDPR), Apple svojich zákazníkov chráni cez tzv. App Tracking Transparency, Google vypol v prehliadači Chrome zber cookies tretích strán a tie ostatné, konkurenčné prehliadače to spravili už dávno.
Moderní marketéri teda musia nájsť spôsob, ako si s takýmito obmedzeniami a výzvami poradiť. Vhodná kreatíva je cesta, ktorá ich k tomu cieľu môže priviesť. Príklady použité v tomto článku boli toho ukážkou.
Vďaka odporúčacím oknám Engerio môžete aj vy osloviť až 2,7 milióna ľudí, resp. 74% všetkých používateľov slovenského internetu - jednoducho, rýchlo, z jedného miesta. Aby ste v tom veľkom počte našli tých “svojich” správnych, je dôležité použiť vhodne zvolené nadpisy a obrázky, prípadne video. Také, ktoré nastavia očakávania, ktoré odradia tých “nesprávnych,” aby si klikli.
S návrhom takejto kampane vám vie pomôcť aj náš tím konzultantov a kampaňové oddelenie. Za uplynulé roky našimi rukami prešli tisíce kampaní od stoviek klientov z rozličných odvetví. Máme skúsenosti, vidíme čísla, vieme, čo funguje a čo nie, hypotézy overujeme prostredníctvom AB testovania a následne podľa toho optimalizujeme.
Všetky naše znalosti radi využijeme, poradíme vám, urobíme maximum, aby ste boli s výsledkami spokojní. Ozvite sa nám.